StockMusic.ir

برادران کوئن فیلم های خود را چگونه تدوین می کنند؟

What We Can Learn from Editing with the Coen Brothersبرادران کوئن فیلم های خود را چگونه تدوین می کنند؟

در این مقاله، Eyal Dimant به عنوان کسی که نکات تدوین فیلم ” تصنیف باستر اسکروگز ” را در کنار برادران کوئن آموخته است و تأثیر زیادی در زندگی حرفه ای او داشته است را با ما به اشتراک می گذارد .

در حالی که همه ما برادران کوئن را به خاطر شاهکار های فیلمسازی شان ، از “بزرگ کردن آریزونا” و “لبوفسکی بزرگ” گرفته تا آخرین سریال نتفلیکس آن ها با نام “تصنیف باستر اسکروگز”، می شناسیم و دوست داریم ، اما معمولاً این برادران را به عنوان نویسنده و کارگردان مولف خطاب می کنیم.

با این حال، تدوین فیلم مدت هاست که بخشی از تخصص فیلمسازی شان است (در واقع ورود جوئل به صنعت سینما  به عنوان دستیار تدوین “شیطان مرده” در سال 1981 شروع شد). برادران کوئن نویسندگان خوبی هم هستند اما بیش تر از نوشتن ؛ کارگردانی ، تولید و تدوینِ خاص، آن ها را متمایز کرده ، فیلم هایی مانند : “خون ساده” ، “بارتون فینک” ، “فارگو” و “جایی برای پیرمرد ها نیست” .

با وجود روش خاصی که در تدوین فیلم دارند ، برادران در آخرین مجموعه نتفلیکس خود به نام “تصنیف باستر اسکروگز” به ورژن دیجیتالی روی آوردند. آن ها پس از آن، شروع به تقسیم وظایف کردند تا هم بتوانند بر پروژه های فیلمسازی خود کنترل داشته باشند و هم فرصت آموزش به دیگران را فراهم کنند.

یکی از آن افراد خوش شانس Eyal Dimant بود که توانست در کلاس درس برادران گوئن شرکت کند . وی در مصاحبه ای با Adobe، دیدگاه های بسیار جالبی را برای به اشتراک گذاشتن تجربه خود در زمینه کار با برادران کوئن در تدوین آخرین فیلم خود بیان کرد .

What We Can Learn from Editing with the Coen Brothers

همراهِ برادران کوئن در تدوین فیلم

“من خیلی خوش شانس بودم چرا که در بهترین حالت یک تدوینگر با یک کارگردان همکاری می کند تا فیلمی که ساخته شده است را تدوین کند، اما من در کنار کسانی بودم که علاوه بر کارگردانی، سال ها سابقه تدوینگری نیز داشتند! من با آن ها در مورد چگونگی تدوین فیلم چیز های زیادی آموختم، که با دیگر کلاس های درس بسیار متفاوت بود “.

Eyal به عنوان دستیار برای تدوین فیلم “تصنیف باستر اسکروگز” به کار دعوت شد تا به ساده سازی روند تدوین دیجیتالی آن ها کمک کند . فراموش نکنید که اگر واقعاً می خواهید یک مهارت را خوب یاد بگیرید ، بهترین راه این است که این کار را خودتان شروع کنید و برای موفقیت تلاش کنید ، در ادامه نیز از افراد متخصص آن حوزه که دانش کافی دارند، کمک بگیرید.

نرم افزار تدوین فیلم

ما از نرم افزار پریمیر برای تدوین فیلم استفاده کردیم. برادران کوئن قبل تر هم برای فیلم “درود بر سزار!” از پریمیر استفاده کرده بودند. به شخصه با بیشتر نرم افزارهای تدوین از جمله Avid و فاینال کات پرو کار کرده ام. همه سیستم ها نقاط ضعف و قوت خود را دارند. ولی در حال حاضر با پریمیر کار می کنم.

What We Can Learn from Editing with the Coen Brothers

چگونگی تدوین فیلم با یک فیلمساز

“برادر کوئن معمولاً در حال نویسندگی و کارگردانی هستند، بنابراین آن ها هر روز هم مشغول پریمیر نمی دیدید. این فرصتی بود تا ما اطمینان حاصل کنیم که آن ها تجربه تدوین حرفه ای دارند اما چون وقت کافی ندارند، این امکان همکاری حداکثری را فراهم می کند و من نیز بی نصیب نمی ماندم .”

“من فکر می کنم این خصوصیت فقط مربوط به کوئن ها نیست. هر تدوینگری باید توانایی این را داشته باشد تا احساساتش را با کسی که با او کار می کند در میان بگذارد. مرز های ارتباط را بیابد و یاد بگیرد چگونه ایده های خود را منتقل کند. جوئل و کوئن سال هاست که در این کار خبره هستند. آنها فیلم سازان بسیار دقیقی هستند. خیلی بداهه کار نمی کنند. دقیقا می دانند چه چیزی را می خواهند! همان شات هایی که در فیلم نامه هست را فیلم برداری می کنند. برداشت های زیادی نمی گیرند. وقتی پلانی را می گیرند از صفر تا صد آن را می دانند.

برای هر صحنه که تدوین می کردیم، آنها کل برداشت ها را مرور می کردند. آنها یک کتاب کد داشتند که برای هر برداشت یادداشت هایی در آن نوشته بودند. من دفترچه را می دیدم و متوجه سلیقه و رویکرد آن ها می شدم و سعی می کردم خودم را با آن ها تطبیق دهم.”

تفاوت زیادی بین کسی که مسئولیت تدوین فیلم شخص دیگری را به عهده می گیرد با کسی که فیلم خودش را تدوین می کند، هست، چرا که آزادی عمل بیشتری خواهد داشت. همانطور که Eyal توضیح می دهد، برادران کوئن ، تنها روی تدوین فیلم متمرکز نمی شوند بلکه موارد دیگر کار را هم پیگیری می کنند و هیچ گاه کاری عقب نمی ماند. این وظیفه Eyal بود که این روند را ساده سازی کند تا این امکان را برای برادران کوئن فراهم کند تا به همه امور ( فیلمسازی و تدوین ) رسیدگی کنند .

What We Can Learn from Editing with the Coen Brothers

فرآیند تدوین فیلم مشارکتی

جالب است بدانیم که چگونه این دو برادر توانستند به صورت مشترک به تدوین فیلم بپردازند . Eyal اشاره می کند که آنها یه برنامه کاری دارند، به این صورت که ایتان راش ها را انتخاب می کند و وارد bin میکند. بعد از اینکه کارش تمام شد به جوئل زنگ می زند. جوئل فیلم های انتخاب شده را در تایم لاین می چیند. با این سیستم هر دو روی بهترین فوتیج هایشان تمرکز می کنند و نتایج شگفت انگیزی هم بدست می آمد.

What We Can Learn from Editing with the Coen Brothers

تدوین فیلم با افکت ها و طرح های جدید

“سرگرم کننده ترین بخش کار یک تابلوی صوتی بود که در هنگام کار به آن ها پیشنهادات و ایده هایی می دادند. من معمولاً مسئول انجام کار هایی بودم که جوئل می خواست سریع تر آماده شوند.”

برادران کوئن هیچ گاه فیلمسازان جدی و خشکی نبودند! آن ها غالباً روش های سرگرم کننده و خلاقانه ای برای استفاده از اسپیلیت اسکرین و سایر ترفند های تصویری ساده (برجسته ترین آن ها در فیلم “لبوفسکی بزرگ”) در فیلم های خود استفاده می کردند . بنابراین ، بخشی از کار Eyal این بود که دستیار اصلی تدوین آن ها باشد تا بتوانند به خوبی جلوه های مختلف را بررسی کنند و به کار بگیرند.

What We Can Learn from Editing with the Coen Brothers

هیچ گاه از یادگیری دست نکشید!

“من از این که در این کار با افراد باهوش تر از خودم احاطه شده بودم، کاملا راضی بودم! چون من دوست داشتم چیزهای جدید یاد بگیرم و روزانه خودم را به چالش بکشم، دقیقاً اتفاقی که با این فیلم برای من افتاد.”

اگر Eyal و برادران کوئن می توانند درباره تدوین فیلم به بقیه بیاموزند، به این خاطر است که مهم ترین نکته در مورد یک فیلمساز روحیات اوست که همیشه به دنبال یادگیری است . حتی با وجود 20 سال سابقه Eyal و چندین دهه موفقیت در فیلمبرداری با برادران کوئن ، همیشه به دنبال چالش ها و راه های جدیدی برای پیشرفت کار خود هستند. و بنابراین شما نیز باید دنباله روِ راه شان باشید.

برای دانلود مستر کلاس کارگردانی توسط فیلم سازان معروف هالیوود کلیک کنید

به این پست چه امتیازی می دهید؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا برای استفاده از این بخش، وارد حساب کاربری خود شوید.