StockMusic.irGraphicFarm.ir

 اولین قدم برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی چیست؟

اولین قدم برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی چیست؟

این روزها گسترش مشاغل اینترنتی، راه‌اندازی سایت‌های فروشگاهی و محبوبیت خدمات آنلاین هرکسی را برای ورود به این بازار مشتاق می‌کند. پس از پاندمی کرونا مشاغل آنلاین بیشتر از هرزمانی مورد استقبال قرار گرفتند و این مسئله تمام کسانی را که صاحب کسب‌وکاری بودند برای پیوستن به بازار فروش آنلاین ترغیب می‌کند. حالا در هر ثانیه یک کسب‌وکار آنلاین به جمع فعالین این حوزه می‌پیوندد. به نظر شما چه کسی دوست دارد از این بازار محبوب و سودآور جا بماند؟

شروع یک کسب‌وکار آنلاین یا گسترش شغل فعلی شما در فضای وب کاری ساده و به نسبت سودآوری آن در کوتاه‌مدت، کم‌هزینه‌ است؛ اما چطور می‌توان به بازار تجارت آنلاین وارد شد؟

وب‌سایت در حکم مغازه یا شرکت!

همان‌طور که ما برای شروع فروش محصولات یا ارائه خدمات خود نیازمند اجاره مغازه یا دفتر کار هستیم، شروع کسب‌وکار آنلاین هم بدون طراحی سایت‌های فروشگاهی غیرممکن است. اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان را در فضای وب گسترش دهید یا در حوزه‌ای جدید به صورت آنلاین مشغول به کار شوید قطعاً اولین قدم ساخت فضایی به نام وب‌سایت برای معرفی محصول یا خدماتتان است.

ما مغازه یا دفتر کار را به عنوان مرکز کسب‌وکارمان به دیگران معرفی می‌کنیم و آدرس و شماره تلفن آن را در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم، در بازار کسب‌وکار آنلاین، وب‌سایت همان مغازه یا دفتر کار شماست که با یک آدرس اختصاصی به عنوان مرکز کسب‌وکار آنلاین شما به مخاطبانتان معرفی می‌شود. شما به راحتی مخاطبان خود را از طریق موتورهای جستجو جذب می‌کنید و این فرصت را دارید که در بازاری با مشتریان نامحدود به رقابت بپردازید. داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای مدت‌زمان لازم برای رشد کسب‌وکار شما را کاهش داده و به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی توسط مشتریان بالقوه شناسایی شوید، این اولین قدم برای ورود شما به بازار کسب‌وکار اینترنتی است.

چطور یک وب‌سایت داشته باشیم؟

حالا که متوجه شدید اولین قدم برای گسترش کسب‌وکار شما در فضای وب داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای است باید به دنبال پاسخ این سؤال باشید که چطور می‌توانید یک وب‌سایت خوب برای کسب‌وکارتان راه‌اندازی کنید؟ شما برای داشتن وب‌سایت فروش یا هر نوع وب‌سایت دیگری نیازمند طراحی آن هستید، این یک شوخی بزرگ است که بگوییم هرکسی می‌تواند بدون هیچ پیش‌زمینه و آموزشی برای طراحی و ساخت وب‌سایت خود اقدام کند! چرا؟

طراحی سایت در حقیقت شامل فرایندهای پیچیده و تخصصی برای برنامه‌ریزی، مفهوم‌سازی و چیدمان محتوا به صورت آنلاین است. قطعاً برای این کار نیازمند متخصصانی هستید که بر زیروبم این حوزه اشراف کاملی داشته باشند. تا چند سال پیش که کسب‌وکارهای اینترنتی هنوز آن‌قدرها رونق نگرفته بود، صاحبان مشاغل پروسه طراحی سایت را با زیبایی ظاهری و نحوه صفحه‌آرایی آن برابر می‌دانستند، در صورتی که امروزه فرایند طراحی یک سایت چیزی فراتر از زیبایی ظاهری آن است و عملکرد کلی وب‌سایت را شامل می‌شود.

طراحی سایت به صورت حرفه‌ای بر عملکرد شما در موتورهای جستجو مانند گوگل بسیار تأثیرگذار است. وب‌سایتی که علاوه بر ظاهر خوب، به درستی کار می‌کند و رتبه بالایی در جستجو دریافت کرده، با وب‌سایت‌هایی که تنها صفحه‌بندی خوبی دارند به لحاظ عملکرد بسیار متفاوت است. پس اگر صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید و به دنبال راهی برای بهبود شرایط وب‌سایت خود می‌گردید یا چنانچه قرار است به تازگی وارد بازار آنلاین شوید و از این به بعد فعالیت خود را در فضای وب دنبال کنید، حتماً پیش از هر چیز به دنبال تیمی باشید که علاوه بر ارائه خدمات حرفه‌ای طراحی و ساخت سایت، پشتیبان و مشاور شما در این مسیر باشد.

لوگو معرف کسب‌وکار شما

طبیعتاً فعالیت در دنیای تجارت آنلاین نیازمند داشتن یک وب‌سایت معتبر و حرفه‌ای است اما داشتن وب‌سایت به تنهایی کافی نیست و شما برای موفقت در این حوزه پس از طراحی و ساخت وب‌سایت نیازمند طراحی لوگو و نام تجاری مختص خودتان هستید. اگر تازه‌کارید بد نیست بدانید که اهمیت برند سازی کمتر از اهمیت داشتن یک وب‌سایت قوی نیست. شما باید برند و لوگویی داشته باشید که معرف خدمات یا محصولات شما باشد، طرح آن ارتباط معنایی خوبی با حوزه فعالیت شما بسازد و از نظر رنگ‌بندی با فضای وب‌سایت شما همخوانی داشته باشد. شاید  هزینه طراحی لوگو در ابتدای کار کمی بالا به نظر برسد اما آگاه باشید که ساخت برند و داشتن لوگو اختصاصی برای موفقیت در شروع کار بسیار ضروری است.

حالا زمان خوبی برای صرفه‌جویی و پس‌انداز نیست، لوگو معرف کسب‌وکار شماست و تا روزی که تصمیم به ترک کارتان بگیرید بدون تغییر با شما می‌ماند. فراموش نکنید این قدم‌های اول هستند که آینده درخشان برند شما را می‌سازند. پیشنهاد ما این است که حتی اگر مبتدی و تازه‌کار هستید از هیچ اقدامی در طراحی و ساخت بهترین برند و لوگوی ممکن برای معرفی کسب‌وکارتان دریغ نکنید. این خیلی مهم است که در ابتدا وجهه‌ای حرفه‌ای خودتان ارائه دهید.

اگر می‌خواهید به تنهایی برای انتخاب نام و نشان تجاری خود تصمیم بگیرید چند نکته را مدنظر قرار دهید. اسمی که قرار است برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید باید:

  • ساده و کوتاه باشد
  • به آسانی در ذهن بماند
  • با نوع خدمات شما ارتباط معناداری داشته باشد
  • منحصربه‌فرد باشد
  • پیش از شما کسی از آن استفاده نکرده باشد

همچنین اگر دستی در طراحی لوگو دارید به خاطر بسپارید که لوگوی شما باید:

  • خاص و منحصربه‌فرد باشد
  • طراحی آن از نام تجاری شما الهام گرفته باشد
  • دلیلی منطقی برای انتخاب ترکیب رنگ آن وجود داشته باشد
  • با گذشت زمان نیازمند تغییرات بزرگ نباشد
  • برای مخاطبان جذابیت بصری ایجاد کند

برخلاف باور عموم که انتخاب نام تجاری و طراحی لوگو را کار ساده و غیرتخصصی میدانند، انتخاب نام و علامت تجاری کار ساده‌ای نیست. اگر مبتدی باشید احتمالاً سعی می‌کنید با گشتن میان اسامی اصیل و بزرگ ایرانی برای انتخاب نام تجاری خود قدمی بردارید و پس از آن از سایت‌ها و ابزارهای رایگان برای ساخت یک لوگوی غیرحرفه‌ای کمک می‌گیرید، اما آیا این برای رشد و موفقیت در بازار تجارت الکترونیک کافیست؟

یادتان باشد که وب‌سایت کانون برند شما و لوگو شناسنامه‌ی آن است پس باید برای طراحی آن حسابی وقت گذاشت. طراحی برند و لوگو برای یک تجارت نوپا کار ساده‌ای نیست. اگر خودتان تخصصی در این زمینه ندارید بهتر است از افراد متخصص برای رسیدن به بهترین نتیجه کمک بگیرید.

طراحی وب‌سایت فروشگاهی را به راحت بین بسپارید!

اگر تصمیم شما برای گسترش کسب‌وکارتان در فضای وب قطعی است اما هیچ تخصصی در حوزه طراحی و ساخت سایت و طراحی لوگو ندارید، بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. تیم راحت بین به عنوان بزرگ‌ترین آژانس بازاریابی کشور با ارائه انواع خدمات حرفه‌ای طراحی سایت و اپلیکیشن، ثبت برند و طراحی لوگو، خدمات دیجیتال مارکتینگ و ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی و کسب رضایت حداکثری از جانب مشتریان در چند سال گذشته کارنامه درخشانی برای مجموعه‌ی خود رقم زده است.

اگر به دنبال یک تیم حرفه‌ای و قابل‌اعتماد برای طراحی ‌سایت فروش خود می‌گردید، بد نیست اضافه کنیم که راحت بین مالک یکی از بزرگ‌ترین مراکز دیتا سنتر در ایران و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هاستینگ است که می‌توان برای طراحی سایت حرفه‌ای و راه اندازه سایت فروش انتخاب کرد.

تیم طراحی سایت راحت بین توسط نیروهای جوان، خلاق و باتجربه خود در این حوزه تلاش می‌کند تا سایت مدنظر شما را با بالاترین کیفیت و هزینه‌ای منطقی طراحی کند. ضمانت راحت بین سرعت و جایگاه عالی سایت شماست.

به این پست چه امتیازی می دهید؟

4 / 5. 4

ارسال دیدگاه

بازگشت
پشتیبانی تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
ایمیل
تلفن
دیگر وب سایت های ما
یکی از روش های زیر را برای بازیابی رمز عبور انتخاب کنید