StockMusic.irGraphicFarm.ir

سرور اختصاصی ایران چه مزیت هایی نسبت به سرور خارج دارد؟

یکی از قدرتمندترین و حرفه ای ترین خدماتی که مدیران وب سایت های مختلف برای بالا نگه داشتن سایت خود از آن بهره می برند، سرور اختصاصی است. این سرویس در میان تمام سرویس های هاست و سرور دیگر از قدرت بیشتری برخوردار بوده و بیشترین تاثیر را برای موفقیت وب سایت دارد.

سرورهای اختصاصی ممکن است روی دیتاسنترهای مختلفی در سراسر دنیا قرار گرفته باشند. هر سرور اختصاصی در هر نقطه از دنیا از مزایا و معایب خاص خود برخوردار است. ما در این مقاله تصمیم داریم درخصوص سرور اختصاصی ایران و مزایای خرید آن نسبت به سرورهای خارج با شما صحبت کنیم. اما اجازه دهید که قبل از آن با مفهوم سرور اختصاصی آشنا شویم.

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی یا Dedicated Server در حقیقت یک سرور بسیار قدرتمند است که از منابع RAM ,CPU و HARD اختصاصی بهره می برد و تمام دسترسی های سرور را دارد. این سرور برای تمام سازمان هایی که به امنیت اطلاعات خود اهمیت زیادی می دهند و تمایل به استفاده از هاست اشتراکی ندارند مناسب است.

سرور اختصاصی مزایا و ویژگی های فوق العاده ای دارد و به همین دلیل می تواند بهترین انتخاب برای مدیران وب سایت های مختلف باشد تا بتوانند رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهند.

برای خرید سرور اختصاصی انتخاب های زیادی وجود دارد، اما بهترین گزینه برای کاربران داخل ایران، خرید سرور اختصاصی ایران است.

چرا باید از سرور اختصاصی ایران استفاده کنیم؟

زمانی که شما برای میزبانی سایت های خود از سرور اختصاصی ایران استفاده کنید، سرعت دسترسی کاربران حدود 4 برابر بیشتر می شود. این موضوع روی سئوی سایت شما تاثیرات مثبت فراوانی دارد و باعث افزایش رتبه سایت می شود.

از نظر هزینه هم  خرید سرور اختصاصی ایرانی بسیار مقرون به صرفه تر از خرید سرورهای خارجی است. در بخش های بعدی مزایای سرورهای اختصاصی ایران را عنوان خواهیم کرد.

مزایای سرور اختصاصی ایران نسبت به سرور خارج

همانطور که گفتیم، استفاده از سرور اختصاصی ایران برای کاربران داخل کشور نسبت به سرورهای خارج از مزیت های زیادی برخوردار است. برخی از مهم ترین مزایای این سرور عبارتند از:

1 – سرعت بالا:

ممکن است تصور کنید سرورهایی مانند سرور اختصاصی فرانسه به دلیل کیفیت بالاتری که دارند، از سرعت بیشتری هم برخوردار هستند. اما این یک تصور کاملا غلط است و سرورهای داخلی سرعت بیشتری نسبت به سرورهای خارج دارند. علت این موضوع این است که سرورهای ایران از دیتاسنترها و اینترنت داخلی استفاده می کنند. بنابراین بسته ترافیک شما به جای اینکه در اینترنت جهانی دور بزنند، از طریق بسترهای داخلی جابجا می شوند و به دست شما خواهند رسید.

2 – هزینه کمتر:

برای خرید سرورهای اختصاصی خارجی باید هزینه های دلاری پرداخت کنید. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و قیمت دلار در ایران، استفاده از سرورهای داخلی با هزینه های ریالی بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. علاوه بر این، هزینه ارائه خدمات مختلف در دیتاسنترهای داخلی بسیار ارزان تر بوده و به شما کمک می کنند با صرف کمترین هزینه ممکن به بیشترین بازدهی برسید.

3 – عدم بروز اختلال و قطعی:

از مهم ترین مشکلاتی که در صورت استفاده از سرورهای خارجی با آن مواجه خواهید شد، اختلال در اینترنت و قطعی های مکرر است. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از سرور اختصاصی ایران این است که اختلال در اینترنت جهانی هیچ تاثیری روی آن ندارد و حتی در صورت قطعی هم کاربران می توانند بدون هیچ مشکلی به وب سایت شما دسترسی داشته باشند.

در حقیقت شما با خرید سرور اختصاصی ایران می توانید یک ارتباط دائمی با مشتریان خود برقرار نمایید و کیفیت خدمات خود را در هر شرایطی تضمین کنید.

4 – پهنای باند مناسب:

یکی از مهم ترین مواردی که روی قیمت سرورهای خارجی تاثیر می گذارد، میزان پهنای باند آن می باشد. اما این گزینه در سرورهای داخلی چندان هم قیمت بالایی ندارد و شما می توانید برای خرید سرور علاوه بر پهنای باند، به معیارهای دیگری هم توجه کنید. در واقع پهنای باند سرورهای اختصاصی کشور کاملا مناسب بوده و کاربران می توانند با خیال راحت و مطابق با نیاز خود پهنای باند مناسبی را انتخاب کنند؛ بدون اینکه نیاز به پرداخت هزینه های گزاف داشته باشند.

5 – سازگاری با درگاه های پرداخت:

یکی دیگر از مهم ترین مزایای خرید سرور اختصاصی ایران این است که شما هیچ مشکلی برای اتصال به درگاه های پرداخت نخواهید داشت. این ویژگی بیشتر توسط سایت های فروشگاهی مورد توجه قرار می گیرد.

6 – در امان ماندن از تحریم های بین المللی:

در صورتی که شما از سرورهای خارجی استفاده کنید، همواره خطر تحریم و مسدود شدن حساب کاربری شما وجود خواهد داشت. حتی اگر شما ار ترفندهای امنیتی مختلفی مثل استفاده از VPN کمک بگیرید، باز هم این احتمال وجود دارد که سرور به انتشار محتوای فارسی در سایت شما مشکوک شده و آن را مسدود کند.

در صورتی که سایت شما مسدود شود، با توجه به قوانین کشوری که سرور اختصاصی را از آن خریداری کرده اید، اتفاقات مختلفی در انتظار شما خواهد بود! برای مثال اگر از سرورهای امریکایی استفاده کرده باشید تمام اطلاعات شما پاک می شود و حتی سایت خود را هم از دست می دهید. اما اگر از سرورهای اروپایی استفاده کرده باشید از شما می خواهند فایل هایتان را منتقل نمایید. در هر دو صورت هم به دلیل نقض قوانین، سرور شما منقضی شده و وجه آن به شما بازگشت داده نخواهد شد.

اما در صورت استفاده از سرور اختصاصی ایران، هیچ کدام از این مشکلات برای شما به وجود نمی آید و می توانید با خیال راحت به فعالیت خود ادامه دهید.

نحوه اتصال به سرور اختصاصی ایران

شما می توانید به صورت از راه دور و از طریق اینترنت به سرور اختصاصی ایران باید متصل شوید. در واقع برای اتصال به سرورهای اختصاصی در ایران هیچ محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد و شما می توانید در هر نقطه از کشور که باشید، تنها با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور خود به این سرور متصل شوید.

نحوه اتصال به نوع سیستم عامل بستگی دارد؛ این اتصال در سرور های لینوکسی از طریق SSH و در سرورهای ویندوزی از طریق ریموت دسکتاپ انجام خواهد شد.

همانطور که از مطالب عنوان شده در این مقاله متوجه شدید، استفاده از سرور اختصاصی ایران برای کاربران داخل کشور نسبت به سرور خارجی از مزایای بسیار بیشتری برخوردار است. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم تا حد امکان از سرورهای اختصاصی داخلی برای میزبانی وب سایت خود استفاده کنید.

در پایان به این نکته توجه داشته باشید که شرکت ارائه دهنده سرور هم نقش مهمی در کیفیت آن دارد. بنابراین لازم است برای خرید سرور اختصاصی ایران به یک شرکت سرویس دهنده معتبر و با سابقه مراجعه نمایید تا مشکلی برای وب سایت شما پیش نیاید و خیلی زود پیشرفت کنید!

خوشحال میشویم نظرات خود را برای ما در خصوص تجربیات استفاده از سرور های داخلی و سرور های خارجی ارسال نمایید.

به این پست چه امتیازی می دهید؟

5 / 5. 2

ارسال دیدگاه

بازگشت
پشتیبانی تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
ایمیل
تلفن
دیگر وب سایت های ما
یکی از روش های زیر را برای بازیابی رمز عبور انتخاب کنید