StockMusic.irGraphicFarm.ir

بهترین کارت گرافیک های سال 2021

یکی از مهمترین موارد در انتخاب رایانه، در نظر داشتن کارت گرافیک آن است. زمانی که کارت گرافیک دستگاه از سرعت و کیفیت بالایی برخوردار باشد، عملکرد رایانه نیز بهتر خواهدشد. امروزه پیداکردن بهترین کارت گرافیک، به کابوسی برای گیمرها تبدیل شده است؛ چراکه تنوع بالا و گاهی موجودی نداشتن کارت گرافیکهای پرتقاضا، به یکی از معضلات اصلی تبدیل شده است. در این مقاله ما قصد داریم شما را با بهترین کارت گرافیکهای سال 2021 آشنا نماییم و به شما این مژده را بدهیم که شما میتوانید با خرید کارت گرافیک متناسب و یا حتی با خرید مودم از فروشگاه اینترنتی بروزکالا، خریدی مطمئن را تجربه کنید.

نکات مهم و کاربردی در هنگام خرید کارت گرافیک

هنگام خرید کارت گرافیک، حتما نکات زیر را درنظر داشته باشید:

  • وضوح تصویر: یادتان باشد هرچقدر پیکسلهای بیشتری را به اجرا درآورید، به عملکرد قویتری نیاز خواهید داشت.
  • PSU: مطمئن شوید که منبع تغذیه سیستم از توان کافی و اتصالات 6 یا 8 پینی مناسب برخوردار است.
  • شکل ظاهری کارت گرافیک: کارت گرافیکها به شکلهای مختلفی عرضه میشوند اما به صورت کلی، این نسل از کارت گرافیکها به نسبت نسل قبلی، بزرگتر و حجیمتر هستند.
  • حافظه ویدیویی: امروزه کارت گرافیک 4 گیگابایتی حداقل نیاز برای یک سیستم گیمینگ است. اما قطعا مدلهای 6 گیگابایتی و 8 گیگابایتی بسیار بهتر خواهندبود.
  • توان طراحی حرارتی TDP: توان طراحی حرارتی، میزان ایجاد حرارت را نشان میدهد و میزان مصرف کارت گرافیک را مشخص میسازد.
  • اتصالهای پاور: برخی از کارت گرافیکهای جدید یکی از اتصالات پاور را دارند و برخی دیگر نیز 2 یا حتی 3 اتصال و پورتهای 6 و 8 پینی ممکن است داشته باشند.
  • پورتها: حتما در هنگام خرید کارت گرافیک توجه داشته باشید که محصول موردنظر شما پورتهای اتصالی مانیتور را دارد یا خیر. اگر داشته باشد دیگر به خرید آداپتور مخصوص و حتی مانیتور جدید نیازی نیست.
  • Clock speed: کارتهای گرافیکی با یک توان پردازش مشخص عرضه میشوند و در صورتیکه سرعت کلاک بیشتری داشته باشند، با وضوح بهتری تصاویر را پردازش میکنند.
  • پردازندههای جریان: پردازندههای جریان همانند سرعت کلاک، تا حدی میزان عملکرد کارت گرافیک را مشخص میسازند.
  • توان پردازش نهایی: وقتی 2 کارت گرافیک با یک معماری را در نظر بگیرید، کارت گرافیکی که توان پردازش نهایی بیشتری داشته باشد، به مراتب سریعتر است.
  • سرعت حافظه یا پهنای باند: درست همانند سرعت کلاک، حافظهای با سرعت بالا نیز باعث میشود کارت گرافیک سریعتر عمل کند.

معرفی بهترین کارت گرافیکها برای اجرای بازی

کارت گرافیک میتواند برای مصارف مختلفی همچون ماینینگ، رندر، گیمینگ و حتی برای مصارف عادی نیز مورد استفاده قرارگیرد. باید توجه داشته باشید که هر یک از مصارف اشاره شده، کارت گرافیک متناسب با مشخصههای خود را میطلبد؛ از این جهت برای خرید کارت گرافیک، ابتدا باید حوزه کارکرد آن را مشخص نمایید. در ادامه به معرفی بهترین کارت گرافیکها ر زمینه گیمینگ میپردازیم:

1-    کارت گرافیک RTX 3090

اگر محدودیتی در بودجه ندارید و به دنبال بهترین کارت گرافیک برای بازی هستید، بدون شک کارت گرافیک 3090 برترین و قدرتمندترین کارت گرافیکی میباشد که عصر تکنولوژی تا به امروز دیده است. این کارت گرافیک از ظرفیت 24 گیگابایتی برخوردار است و نوع حافظه آن از نوع GDDR6X میباشد که به معنای اجرای دادههای گرافیکی در سریعترین زمان ممکن است. این کارت گرافیک از حداکثر رزولوشن 8K پشتیبانی میکند و علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، دارای 3 فن خنک کننده برای خنکسازی خود خواهدبود.

2-    کارت گرافیک RTX 3080

این کارت گرافیک که توسط شرکت انویدیا طراحی شده، بر پایه معماری Ampere و از پردازنده 8704 هسته کودا برخوردار است. این کارت گرافیک از بازیهایی با کیفیت تصاویر 4K پشتیبانی و با نرخ فریم ریت بالای 60 فریم، اجرا میشود. یکی دیگر از دلایلی که این کارت گرافیک را در دسته بهترین کارت گرافیک های گیمینگ قرارداده است، سرعت در اجرای دادههای گرافیکی است؛ چراکه این کارت گرافیک مجهز به حافظه GDDR6X میباشد و فرایند انتقال داده را با عالیترین سرعت ممکن انجام میدهد.

3-    کارت گرافیک RX 6900 XT

این کارت گرافیک از باکیفتترین مدلهای AMD میباشد که تا به کنون روانه بازار شده است. از مشخصات آن میتوان به معماری RDNA 2. 0، تعداد 5120 هسته استریم، فرکانس پایه 2105 مگاهرتز، فرکانس بوست 2340 مگاهرتز و حافظه 16 گیگابایتی آن اشاره نمود.

4-    کارت گرافیک RTX 3070

کارت گرافیک  RTX 3070 از معماری نوین AMPERE بهره برده و به پردازنده 5888 هسته کودا مجهز شده است. از دیگر مشخصههای این کارت گرافیک میتوان به حافظه 8 گیگابایتی و توان پردازشی برابر با 20 ترافلاپس آن اشاره نمود.

5-    کارت گرافیک RX 6800 XT

آخرین مدلی که قصد داریم در این مقاله به شما عزیزان معرفی کنیم، کارت گرافیک RX 6800 XT است که توسط شرکت AMD طراحی گردیده. در معرفی این کارت گرافیک نیاز است تا به پردازنده 4608 استریم آن که از لیتوگرافی 7 نانومتری برخوردار است اشاره نمود.

به این پست چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. 0

ارسال دیدگاه

بازگشت
پشتیبانی تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
ایمیل
تلفن
دیگر وب سایت های ما
یکی از روش های زیر را برای بازیابی رمز عبور انتخاب کنید