StockMusic.irGraphicFarm.ir

چه مدت طول می‌کشد که برنامه‌نویس حرفه‌ای متلب شویم؟

یادگیری هر مبحثی نیازمند صرف مدت زمان خاصی است. این مسأله در مورد یادگیری برنامه‌نویسی متلب نیز صدق می‌کند. همه افرادی که قصد یادگیری برنامه‌نویسی متلب را دارند می‌خواهند بدانند که چه مدت زمانی طول می‌کشد که مهارت کافی برای برنامه‌نویس شدن را بدست بیاورند. برای پاسخ به این سؤال اول باید عوامل تأثیر‌گذار در مدت زمان یادگیری برنامه‌نویسی متلب شناسایی شوند. در ادامه توضیحات کامل در این باره ارائه خواهد شد.

عوامل تأثیر‌گذار در یادگیری برنامه‌نویسی متلب به صورت صفرتا صدی

برنامه‌نویسی متلب، حرفه‌ای است که دنیای گسترده‌ای دارد. این مهارت سرشار از مباحث متعدد است که با توجه به نیاز باید آنها را آموخت؛ به همین دلیل عواملی مانند این که دقیقا از زبان برنامه‌نویسی متلب چه میخواهیم می‌تواند تعیین کند که پس از چه مدتی می‌توان برنامه‌نویس متلب شد. چندین عامل دیگر در کنار نیازهای ما هستند که باید‌ها و نباید‌های آن‌ها می‌تواند سرعت پیشرفت در برنامه‌نویسی متلب را کاهش یا افزایش دهد. آشنایی با این عوامل به تنهایی مشکلی را برطرف نمی‌کند. پس از شناسایی این عوامل، باید سعی کنید که از آنها در جهت کوتاه تر کردن زمان استفاده کنید.

زمان روزانه برای برنامه‌نویسی متلب

همیشه همه چیز به عوامل خارجی بستگی ندارد. درست است که سختی زبان برنامه‌نویسی متلب می‌تواند روند یادگیری را کند، کند. با این حال شخصی که ده ساعت در روز برای یادگیری وقت می‌گذارد قطعاً پیشرفت برابری با فردی که دو الی سه ساعت وقت می‌گذارد ندارد. اهمیت این عامل، زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانید دو فرد می‌توانند در یک روز آغاز به یادگیری برنامه نویسی متلب کنند. با این حال یکی از این افراد پس از ۶ ماه یک برنامه‌نویس متلب ‌شود اما دیگری پس از دوسال به این مرحله نرسد.

تمرین و تکرار

از دیگر عواملی که به خود برنامه‌نویس بستگی دارد، اهمیت دادن به مسأله تمرین و تکرار است. برنامه‌نویسی متلب در تمام مباحث خود نکات ریز و درشت فراوان دارد. تمرین و تکرار تنها راهی است که می‌توان با استفاده از آن این نکات را ملکه ذهن کرد. در نتیجه هر قدر که روی تمرین و تکرار مانور بدهید، مدت زمان دستیابی به هدف کوتاه‌تر خواهد شد. البته نباید در مورد این مسأله زیادی روی کرد. به طور مثال تمرکز بیش از حد روی یک مبحث می‌تواند برنامه‌نویس را از فراگیری مباحث بعدی باز دارد.

الگوریتم و فلوچارت

بسیاری از مباحث برنامه‌نویسی روی الگوریتم‌ها و فلوچارت‌ها می‌گردند. آشنایی با این مباحث می‌تواند روند فراگیری برنامه‌نویسی متلب در هر زبانی را کوتاه‌تر و آسان‌تر کند.

منابع آموزشی

استفاده از کتاب ها،سایت های آنلاین رایگان یا پولی برنامه نویسی خوب ،یوتیوب،آموزشگاه های حضوری یا کلاس خصوصی برنامه نویسی متلب می تواند در یادگیری بهتر ما موثر باشند.

ضریب هوش

برنامه‌نویسی متلب علمی است که محدودیت‌های بسیار کمی دارد. به این صورت که هر فردی در هر سن و حرفه‌ای می‌تواند شروع به یادگیری برنامه‌نویسی متلب کند. با این حال عواملی مانند ضریب هوشی می‌تواند در مراحل پیچیده‌تر آموزش، زمان را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال این عامل می‌تواند با سخت کوشی و گذاشتن وقت بیشتر جبران شود.

زبان انگلیسی

مسلط بودن به زبان انگلیسی می‌تواند کمک قابل توجهی به درک بهتر و یادگیری با سرعت بیشتر کند. زبان انگلیسی به دو دلیل در برنامه‌نویسی متلب اهمیت دارد. اول اینکه اکثر آموزش‌های مجازی به زبان انگلیسی هستند. به طور مثال اگر قصد سرچ در گوگل را دارید هزاران محتوای مفید وجود دارد؛ اما به زبان انگلیسی. مطلب دوم اینکه به طور کلی در برنامه‌نویسی متلب دستورات با حروف، و کلمات انگلیسی است. این مسأله در سطوح پیشرفته بیشتر مشخص می‌شود. تاثیر گذار بودن این عامل در کوتاه شدن زمان یادگیری برنامه نویسی متلب به این معنا نیست که فقط افراد مسلط به انگلیسی می توانند این مهارت را فرا بگیرند. وجود این عامل می‌تواند کمک کننده باشد همین.

ریاضیات

متلب یکی از زبان های برنامه نویسی در زمینه ریاضیات و مهندسی است و اتفاقا کار ما را در حل مسائل پیچیده ریاضیات که حل آن زمان بسیار زیادی می برد یا دستی غیرممکن است را آسان کرده است. نمودارهای مختلف را می توانیم از طریق برنامه نویسی متلب رسم کنیم و جواب معادلات دشوار را پیدا کنیم.

سن

سن مسأله‌ای است که تمامی حوزه‌ها یادگیری را تحت تأثیر  قرار می‌دهد. افراد جوان‌تر توانایی این را دارند که مباحث را با سرعت بیشتری فرا بگیرند؛ همچنین مسأله حوصله نیز در میان است. معمولاً افراد جوان‌تر از حوصله بیشتری برای سرو کله زدن با کد‌ها برای ساعت‌های طولانی برخوردار هستند؛ در نتیجه افراد جوان‌تر ممکن است زودتر از افراد مسن، برنامه‌نویسی متلب را فرا بگیرند. دقت داشته باشید که به هیچ وجه اشاره نشد که افراد مسن نمی‌توانند برنامه‌نویس شوند. فقط ذکر شد که سرعت یادگیری برای افراد مسن احتمالاً کند‌تر خواهد بود.

اراده و سرسختی

اراده عاملی است که در هر مسأله‌ای می‌تواند باعث موفقیت شود. در صورتی که فرد از اراده بالایی برخوردار باشد بدون بهانه‌گیری به طور مرتب در ساعت‌های مقرر شده آموزش می‌بیند. اگر قصد دارید برنامه نویسی متلب را در مدت زمان کوتاهی فرا بگیرید حتما اراده خود را افزایش دهید. سرسختی نیز در مورد یادگیری برنامه نویسی متلب بسیار اهمیت دارد. برنامه‌نویسی دنیای کد‌های خطا دار بی‌نهایت است. این مشکل در مراحل بالاتر و برای برنامه‌نویسان حرفه‌ای نیز وجود دارد؛ در نتیجه نباید به دلیل دریافت خطاهای متعدد، تمرین و ممارست را کنار بگذارید.

با کمک جاواپرو در کوتاه‌ترین زمان برنامه‌نویس شوید

استفاده از منابع آموزشی با کیفیت نیز از عواملی است که می‌توان به کمک آن برنامه‌نویسی متلب را در کوتاه‌ترین زمان فرا گرفت. جاواپرو، منبعی است که آموزش‌های باکیفیت خود در مبحث متلب را به صورت کاملاً رایگان در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. یکی از مهم‌ترین خدمات این مجموعه ارائه کلاس‌ خصوصی متلب است. افرادی که به هر دلیلی وقت کافی برای یادگیری در بلند مدت را ندارند، می‌توانند در کلاس‌های خصوصی جاواپرو شرکت کنند. این مجموعه حرفه‌ای، علاوه بر آموزش رایگان متلب، انجام پروژه‌ متلب را نیز قبول می‌کند.

به این پست چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. 0

ارسال دیدگاه

بازگشت
پشتیبانی تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
ایمیل
تلفن
دیگر وب سایت های ما
یکی از روش های زیر را برای بازیابی رمز عبور انتخاب کنید