StockMusic.irGraphicFarm.ir

نقد فیلم HELL

hell

 فیلم آلمانی Helll یه کارگردانی و نویسندگی Tim Fehlbaum ما را به سال 2016 پرتاب می‌کند زمانی که دمای اتمسفر بالا رفته است و شدت تابش نور خورشید موجب شده زمین به سیاره‌ای خشک و سوزان تبدیل شود. زمین های زراعی به علت بی آبی و گرمای بیش از حد هوا از بین رفته‌اند و آن عده از مردم هم که زنده مانده‌اند با مشکل تامین آب و غذا مواجه هستند.

در این بین ما با چهار نفر همراه می‌شویم که در تلاش برای رسیدن به منطقه‌ای هستند که بتوانند در آنجا آب پیدا کنند. اما متاسفانه در بین راه با تعدادی راه‌زن برخورد می‌کنند و دونفرشان به اثارت گرفته می‌شوند و …

باید از همین خلاصه داستان فیلم متوجه شده باشید که Hell فیلمی‌ست در ژانر فاجعه و مثل باقی هم‌کیشانش قرار است ما را به زمانی از تاریخ پرتاب کنید که نسل انسان به علت فعل و انفعالات زیست محیطی رو به انقراض می‌رود. از این دست فیلم‌ها در سینمای این سال‌های امریکا زیاد به چشم می‌خورد اما ورسیون اروپایی آن را کمتر دیده بودیم.Hell که در زمان آلمانی به معنی روشن یا درخشان است دومین فیلم بلند کارگردان آلمانی تبارش است که در جشنواره‌های داخلی کشورش جوایزی نظیر بهترین تدوین و کاندیدای بهترین فیلم و گریم و طراحی صحنه و … را کسب کرده است.
فیلم برخلاف اغلب فیلم‌های اروپایی، خود را درگیر مضامین فلسفی نکرده و بیشترین انرژی خود را صرف به تصویر کشیدن یک تریلر پرتنش و نفس گیر می‌کند که الحق هم در انجامش موفق بوده. البته این نکته را هم باید اشاره کرد که Tim Fehlbaum کارگردان بسیار قوی‌تر از Tim Fehlbaum فیلمنامه نویس ظاهر شده. درواقع اگر کارگردانی هوشمندانه Tim Fehlbaum ،که با خود میزانسن ها و فضاهای پر تعلیق فیلم را حمل می کرد نبود، داستان یک خطی فیلم نمی‌توانست تماشاگران را تا 90 دقیقه همراه خود بکشد. چرا که بخش اعظم فیلم اختصاص به تلاش “ماری” برای نجات خواهرش از چنگال راه‌زنان می‌یابد. و این تعلیق به خودی خود جواب گویی تایم 90 دقیقه ای فیلم نیست. البته باید اشاره کرد که Tim Fehlbaum با زیرکی با اضافه کردن رابطه ماری و خواهرش و چند مورد ارجاع آن به گذشته قصد کاشت ته مایه‌های انسانی به زیربنای تم فیلمش را داشته که می‌توان گفت موفق هم عمل کرده.
اما در نهایت فیلم Hell فیلمی‌ست برای مخاطبانی که علاقمند تریلر‌های سینمایی آخرالزمانی هستند. تماشاگرانی که دیگر از دیدن صحنه‌های خوش منظره و پر آب و رنگ سیاره‌شان خسته شده اند و کنجکاو دیدن شمایلی متفاوت از زمین هستند که در آن شکل دیگر از زندگی با مناسبات اجتماعی خاص خود را به تصویر می کشد.

به این پست چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. 0

ارسال دیدگاه

بازگشت
پشتیبانی تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
ایمیل
تلفن
دیگر وب سایت های ما
یکی از روش های زیر را برای بازیابی رمز عبور انتخاب کنید