روز نهم سی و سومین جشنواره فیلم فجر

0

روز نهم سی و سومین جشنواره فیلم فجر

ایران برگر – مردی که اسب شد – جامه دران – اعترافات ذهن خطرناک من

iran berger
ایران برگر” بعد از ١۶ سال فیلم قابل قبولی از مسعود جعفری جوزانی نیست. فیلم ماجرای رقابت انتخاباتی دو کاندیدا را در یک روستا به تصویر می کشد.
فیلم ساخته شده که بخنداند حداقل ادعای سازنده اش همین است اما از سطحی‌ترین و دم دست‌ترین مصالح برای این مهم کمک می‌گیرد. لهجه لری، کمدی بزن بکوبی، لودگی و شوخی‌های سیاسی و جنسی تکراری، از جمله این تمهیدات است.
ایران برگر در بهترین حالت خود سه چهار سالی دیر ساخته شده. جوزانی شرافتمندانه با مخاطبش مواجه نمی‌شود، نخواستم از واژه دیگری استفاده کنم! او برای خلق فضاهای کمیک فیلم بیش از حد متکی به لهجه لری کاراکترهایش است به نوعی قلب تپنده فیلم لهجه لری ست! در واقع فیلم تبدیل به داستان مصوری برگرفته از جوک‌های ساخته شده برای این قوم شده است.
مطمئنن فیلم در گیشه موفق خواهد بود اما به چه قیمتی؟! کاش جوزانی کمی ذائقه بیننده فیلمش را جدی می‌گرفت و به آن احترام می‌گذاشت.
asb
“مردی که اسب شد” سومین ساخته امیرحسین ثقفی سرشار بود از هیچ. قصه، ماجرا، اتفاق یا کنشی در کار نبود. آن چه بود جامه‌ای پوسیده از سینمای هنری بود که کارگردان سعی کرده بود به زور به تن ایده‌ی پوچ فیلمنامه‌اش بکند و آن را عمیق جلوه دهد. حیف آن همه زحمتی که خرج قاب بندی های زیبای فیلم شده.
jame
“جامه دران” ساخته حمیدرضا قطبی داستان سه زن است. دختر، مادر و نامادری. دختری که بخاطر مرگ پدرش به ایران بازگشته و با برادرخوانده خود مواجه می‌شود همین بهانه ای می‌شود تا به سال‌های جوانی مادران ان دو  پرتاب شویم و داستان را از زبان آنان بشنویم. ایده نسبتا خوب جامه دران قربانی پرداخت ضعیف در بسط و شاخ و برگ دادن به قصه شده است. فیلمنامه احتیاج به یک بازنویسی جدی داشته، بخصوص دیالوگ‌ها که در نگارش نیازمند ظرافت بیشتری هستند.
eteraf
اعترافات ذهن خطرناک من” با هذیان های مردی که خود را میان گندمزاری می یابد آغاز می‌شود. او خانه خود را در حالی پیدا می‌کند که یک هفته است سوخته اما چیزی از گذشته بیاد نمی‌اورد. قصه اصلی فیلم تلاش این مرد برای کشف حقیقت گذشته خویش است. برای کسانی که “ممنتو” کیریستوفر نولان را دیده اند فیلم جدید هومن سیدی از همان ابتدا رنگ می‌بازد و به راحتی می‌توان حدس زد بعد از وقوع یک سری اتفاقات قرار است دوباره به موقعیت اول برگردیم.
سیدی با قرار دادن شخصیت اصلی داستانش در جایگاه یک معتاد به مواد توهم زا به سهل الوصول‌ترین شکل ممکن منطق وجودی فضای شک و تردید مستتر در فیلمش را توجیه می‌کند. این را مقایسه کنید با دلیل فراموشی لئونارد در ممنتو!
در تعجبم چرا یک فیلمساز باید تمام تلاش خود را بکند تا یک کپی ناشیانه از یکی از برترین های سینمای جهان بسازد!

دانلود
مشخصات
راهنمای نصب
سیستم مورد نیاز
برچسب ها

دانلود

مشخصات

راهنمای نصب

سیستم مورد نیاز

نظرات شما تایم کد را می سازد: