بررسی فیلم های روز دوم سی و سومین جشنواره فیلم فجر

0

روز دوم سی و سومین جشنواره فیلم فجر

khodahafezi
فرزاد موتمن هر چه خودش انسان دوست داشتنی است فیلم هایش اینچنین نیست. اولا فیلم “خداحافظی طولانی” خیلی طولانی‌ست.فیلم یک غافلگیری دارد که فیلم را به دو قسمت قبل و بعد ان تبدیل می‌کند. بنظرم قسمت اول می‌توانست کوتاه‌تر باشد. هرچند سنگ بنای عاشقانه فیلم بیشتر در همان قسمت ابتدایی‌ گذارده می‌شود. بماند که ایده این جنس غافلگیری سال‌هاست که قدیمی شده است. با این وجود ایده اصلی فیلم و مضمونی که فیلم به ان اشاره دارد کمتر دیده شده است. حیف که این ایده قربانی پرداختی ضعیف و تصنعی شده است.
انتخاب سعید اقاخانی بعنوان نقش اول ریسکی بوده که موتمن کرده و خوب هم جواب گرفته. بازی و گریم سعید اقاخانی خیلی خوب است و تلاش او برای هرچه ملموس جلوه دادن دیالوگ های غلوآمیز فیلم قابل ستایش است.
raz bagha
– مستند “زندگی پنهان” ساخته دلاور دوستانیان در یک کلام یک رازبقای بلند و خسته کننده، بدون هیچ‌گونه نریشن یا کلام که از ثانیه اول تا پایان تیتراژ همراه است با موسیقی!
4shanbe
-“چهارشنبه ١٩ اردیبهشتِوحید جلیلوند یک فیلم تلخ اجتماعی خوش ریتم با کارگردانی و بازی های قابل قبول. فیلم با تشویق اهالی رسانه مواجه شد و ظاهرا همه فیلم را دوست داشتند.
اگهی‌ای در روزنامه چاپ می شود، قرار است مبلغ سی میلیون تومان به عنوان کمک به یک فرد نیازمند تعلق گیرد.
دو نکته وجود داشت که “چهارشنبه ١٩ اردیبهشت” را برای من تبدیل به فیلم متوسطی کرد. اولی مربوط به چفت و بست‌های داستانی و گزینش کاراکتر های فیلم است. فیلم شامل سه اپیزود است که بنظرم به جای داستان‌های اپیزود یک و دو می توانستیم هر داستان دیگری قرار دهیم و ان‌ها را توسط ایده مرکزی به هم وصل کنیم. همین تصور که شخصیت‌های فیلم می‌توانستند براحتی جای خود را به هر کاراکتر دیگر با مشکل و درد متفاوت بدهند، باعث شد از فیلم فاصله بگیرم.
دوم شخصیت خیر و انسان دوست فیلم بود که بشدت تیپیکال و تلویزیونی از اب در امده بود. یک معلم عینکی عاقله مرد با محاسنی … !
khane
– اولین فیلم خوب جشنواره امسال رو با فیلم”خانه دخترشهرام شاه حسینی دشت کردیم. فیلمنامه پرویز شهبازی اینقدر دقیق، ظریف و پر جزئیات است که می‌شود ساعت‌ها نشست و در موردش گپ زد و لذت برد. مخصوصا در باب فاصله گذاری‌هایی که در فضای فیلم جا گرفته بود. از قصه فیلم حرفی نمی‌زنم که فیلم جذابیتش را از دست ندهد چرا که در خلاصه داستان هم اشاره‌ای به خط اصلی داستان نشده. اما از تدوین میثم مولایی که خیلی دوست داشتم می‌توان گفت که کاملا با ضرب اهنگ قصه منطبق شده بود کمک بزرگی به یکپارچگی اثر کرده بود. با اینکه نقش پرویز شهبازی در این اثر بسیار پررنگ هستش اما انصافا کارگردانی شاه حسنی هم قابل دفاع بود. بماند من مقصودش را از گرفتن حجم بالایی از نماهای بسته متوجه نشدم، اما دستکم توانسته بود حامد بهداد را کنترل کند تا دوباره شاهد همان بازی های تکراری از او نباشیم.
به همه این ها یک تصحیح رنگ خوب رو هم اضافه کنید.
movaghat
-“موقت” ساخته امیر عزیزی همه چیزش بد بود. کارگردانی از حیث دکوپاژ و میزانسن . تدوین بسیار بد. و البته نورپردازی بدتر!

دانلود
مشخصات
راهنمای نصب
سیستم مورد نیاز
برچسب ها

دانلود

مشخصات

راهنمای نصب

سیستم مورد نیاز

نظرات شما تایم کد را می سازد: