StockMusic.irGraphicFarm.ir

آموزش خلق شخصیت های ترسناک

با نزدیک شدن به جشن هالووین خالی از لطف ندیدم که به پای صحبت های سام روئن هنرمند مفهومی (خالق مردان ایکس) بنشینیم و 10 نکته ای که به زعم او در طراحی شخصیت های ترسناک می تواند به ما کمک کنند را فرا بگیریم.

concept-art-3

1-     به حیوانات خانگی خود عمیق تر نگاه کنید.

قبل از خلق یک شخصیت به نزدیک ترین باغ وحش محل سکونت تان و خوب به نحوه حرکت کردن حیوانات دقت کنید. به این فکر کنید زیر گوشت این جانواران چه قابلیت هایی نهفته است.

2-     کتاب خوانید.

هر کتابی که دم دست تان بود بر دارید و آن را ورق بزنید. بخصوص دائرالمعارف های تصویری می تواند دانش شما را در خلق ایده های نو گسترش دهد.

concept-art-5

3-     معرفی سایت

سایت های  Pinterest و  PureRef ابزار های کاربردی را در اختیار شما قرار می دهند تا به تصاویر مرجعی که تهیه کرده اید، سامان ببخشید.

4-      نت برداری

همیشه یک دفترجه یادداشت همراه خود داشته باشید و مواردی که بنظرتان جذاب می آیند را درونش بنویسید. این روش کم کم شما  را به یک هنرمند خلاق تبدیل خواهد کرد.

concept-art-7

5-     حواستان به مخاطب باشد

دقت کنید که مخاطبین اثر شما چه کسانی هستند. شما وظیفه دارید چه رده سنی را بترسانید؟! اثر شما شاید رعشه بر اندام یک پسر بچه کوچک بی اندازد، اما آیا برای مخاطبان یک فیلم ترسناک رده R  هالیوود هم همین طور عمل می کند؟

6-     پرس و جو

اتود اولیه خود را به اطرافیان خود نشان دهید و برداشت های آنها را یادداشت نمائید. بهتراست فقط برای خودتان طراحی نکنید و نظر دیگران را هم جویا شوید!

concept-art-4

7-     یافتن نقطه فوکوس

دقت کنید در هر صحنه توجه مخاطب به کدام نقطه معطوف می شود. برای مثال در طرحی که نگاه ها به دندان های برنده و چشم های ترسناک مخلوق شما هست، نیازی نیست صحنه ها با انواع و اقسام تکسچرها(بافت ها) شلوغ کنید.

8-     نور و سایه

لزومی ندارند تمامی صحنه روشن باشد. به کمک نورپردازی برخی از جزئیات صحنه را در تاریکی فرو ببرید تا تماشاگر با  تخیل خود آن ها را بسازد. چه چیز ترسناک تر از تخیل آدمی؟!

concept-art-2

9-     طراحی صحنه

هیچ گاه مدلتان را به صورت خام عرضه نکنید. همیشه کاراتر را در محیط قرار دهید. نورپردازی و فضاسازی محیطی برای کارکتر می تواند کارگردان را در فهم بهتر کارکرد مخلوق شما در فیلمش کمک کند.

concept-art-5

10-  رنگ ها

اگر زمان داشتید حتما رنگ را به مخلوق خود اضافه کنید. طرح های رنگی تاثیر بیشتری در فروش اثر شما خواهند داشت.

به این پست چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. 0

ارسال دیدگاه

بازگشت
پشتیبانی تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
ایمیل
تلفن
دیگر وب سایت های ما
یکی از روش های زیر را برای بازیابی رمز عبور انتخاب کنید